فرایند فعلی مرغداری ها را تعطیل می نماید

به گزارش وبلاگ مقاله های تخصصی، پرویز فروغی، دبیر کانون مرغداران گوشتی در پاسخ به این سوال که شرایط تامین نهاده های مرغداری ها به چه صورت است، گفت: حدود 10 روز است که سامانه بازارگاه محصولات کشاورزی ذرت و سویا شارژ نکرده است و به همین علت بعضی از مرغداران پیروز به خرید نهاده های مورد احتیاج خود نشده اند.

فرایند فعلی مرغداری ها را تعطیل می نماید

وی ادامه داد: در این مدت مرغداران مجبورند یا نهاده های مورد احتیاج خود را بانرخ آزاد تهیه یا از دان آماده با نرخ آزاد استفاده نمایند. گفتنی است که بعد از شارژ بازارگاه هم حداقل 20 روز طول می کشد تا نهاده به دست مرغدار برسد و این خریدهای آزاد هیچ کجای قیمت تمام شده مرغ محاسبه نمی گردد.

دبیر کانون مرغداران گوشتی اضافه نمود: کارخانجات دان از مرغداران ذرت و سویا دریافت می نمایند و به آنها دان آماده می دهند. باید این نهاده ها به موقع به دست کارخانه ها برسد. اگر تاخیری در ارسال آن به وجود بیاید، کارخانه ها قیمت دان را با نرخ آزاد حساب می نمایند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اینکه قیمت جوجه یک روزه قدری تعدیل پیدا نموده است ولی همچنان از قیمت مصوب بیشتر است، گفت: در حال حاضر جوجه یکروزه کمتر 8 تا 9هزار تومان در بازار پیدا نمی گردد.

فروغی در خاتمه گفت: وقتی نهاده به موقع تامین نگردد، قیمت جوجه یک روزه بالا برود و از آن طرف مرغداران را مجبور نمایند با قیمت های دستوری اقدام به فروش مرغ هایشان نمایند قطعا یا مرغداری ها با نصف ظرفیت فراورییشان فعالیت می نمایند و یا به طور کل از چرخه فراوری خارج می شوند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "فرایند فعلی مرغداری ها را تعطیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند فعلی مرغداری ها را تعطیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید