راه های خرید ارزانترین بلیط هواپیما چیست؟

به گزارش وبلاگ مقاله های تخصصی، خرید بلیط هواپیما مقرون به صرفه می تواند در کاهش بخش بزرگی از هزینه های سفر شما موثر باشد.

راه های خرید ارزانترین بلیط هواپیما چیست؟

به گزارش وبلاگ مقاله های تخصصی بنابر اعلام سفرمارکت، در حال حاضر هزینه های سفر، بسیار افزایش یافته است و برای تهیه تدارکات آن باید هزینه های زیادی پرداخت کنیم. در مقابل سفرهای زمینی نیز سختی های خود را دارند و در برخی از مواقع نمی توان تور زمینی را جایگزین تور هوایی کرد. اگر قصد سفر به شهرهای مختلف را دارید و می خواهید از هواپیما برای سفر بهره ببرید، در این مقاله به راه های خرید مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما اشاره خواهیم کرد.

بلیط هواپیما مقرون به صرفه را از کجا بخریم؟

برای خرید بلیط هواپیما راه های بسیار زیادی وجود دارد. یکی از این راه ها مراجعه به آژانس های هواپیمایی و خرید بلیط به صورت حضوری است. اما راه آسان تر و بهتر، جستجو در سایت های اینترنتی و مقایسه قیمت بلیط های مختلف است. اما این روش ها الزاما منجر به خرید مقرون به صرفهترین بلیط هواپیما نمی گردد! چون هر کدام از آژانس ها و سایت های مسافرتی، قیمت های مختلفی برای یک پرواز ثابت و معین ارائه می دهند. پس چه باید کرد؟

برترین پیشنهاد، مراجعه به یک بورس یا بازار فروش بلیط هواپیما مانند سفرمارکت است. چون در سایت و اپ سفرمارکت می توانید در میان هزاران تور و بلیط هواپیما ارائه شده، بلیط مورد نظر خود را انتخاب کنید. سفرمارکت یک موتور جستجو سفر است که این امکان را برای گردشگران فراهم می نماید تا بتوانند خدمات و قیمت تور و بلیط های مختلف را با هم مقایسه نمایند و در نهایت برترین آن ها را انتخاب نمایند.

بلیط مقرون به صرفه هواپیما را چه موقع خریداری کنیم؟

یکی از مهم ترین نکته ها در خرید مقرون به صرفهترین بلیط هواپیما توجه به روز و ساعت رزرو بلیط است. معمولاً تجربه نشان داده است که برترین زمان برای خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما، 40 الی 50 روز قبل از پرواز است. اما تنها رعایت این نکته کافی نیست. گاهی بهتر است که برای پروازهای خارجی و برون مرزی از 5 تا 6 ماه زودتر اقدام به رزرو بلیط کنید تا در هزینه های شما صرفه جویی گردد. اگر خرید بلیط هواپیما را به روزهای آخر و نزدیک به زمان سفر موکول کنید، گاهی مجبور می شوید هزینه بیشتری نسبت به دیگر روزها برای خرید بلیط خود پرداخت کنید. در برخی از موارد نیز ممکن است بلیطی برای سفر پیدا نکنید. به همین علت اگر قصد سفر در تعطیلات را دارید، حتماً از چند روز حتی چند ماه جلوتر اقدام به خرید بلیط کنید.

روزهای هفته هم در تغییر قیمت بلیط هواپیما موثر هستند. برای نمونه در روزهای پایینی هفته مثل چهارشنبه و پنج شنبه به سمت مقاصد گردشگری مهم، رشد قیمت رخ می دهد و در روزهای شروع هفته در جهت برگشت این اوج گیری رخ می دهد. در نتیجه اگر بتوانید شما در سوی مخالف این موج سوار شوید، می توانید بلیط های مقرون به صرفهتری به دست بیاورید. مثلا اگرمقصدتان جزیره کیش است، اگر روز آدینه سفرتان را شروع کنید و در روز دوشنبه بازگردید، مجموعه هزینه خرید بلیط هواپیما برای رفت و برگشت، به ازای هر نفر در مقایسه با حالتی که پنج شنبه بروید و یکشنبه برگردید، تا 600 هزار تومان کمتر می گردد!

بلیط های لحظه آخری و چارتری

به هرکجای جهان که سفر می کنید، بلیط های چارتری و لحظه آخری را از دست ندهید. این بلیط ها فاصله های زمانی کمی نسبت به روز پرواز دارند. به همین علت قیمت آن ها مقرون به صرفه تر از سایر انواع بلیط است. استفاده از این بلیط ها تا حد زیادی در هزینه های شما صرفه جویی می نماید.

در زمانی که به روزهای نزدیک پرواز می رسیم، گاهی اوقات تمامی جایگاه های هواپیما تکمیل نمی شوند و بخشی از آن ها خالی می مانند. به همین علت آژانس های هواپیمایی این بلیط ها را به عنوان بلیط های چارتری و لحظه آخری به مسافران ارائه می نمایند.

به طور کلی این نکته را همواره در نظر داشته باشید که بلیط هواپیما چارتری را با بلیط های سیستمی از لحاظ قیمت و نوع خدمات مقایسه کنید. گاهی بلیط های چارتری از بلیط های سیستمی نیز گران تر محاسبه می شوند.

خرید بلیط هواپیما از منبع معتبر

اگر از سایت ها و آژانس های معتبر بلیط خریداری نکنید، به دردسر می افتید. برخی از تبلیغ ها پیرامون بلیط های مقرون به صرفه، کذب هستند و در صورتی هم که واقعیت داشته باشند، ممکن است خدمات بی کیفیت و سطح پایینی ارائه دهند. به همین علت بهتر است جهت خرید بلیط به سایت ها و آژانس های معتبر مراجعه کنید. همه سایت ها و آژانس های حاضر در سفرمارکت، دارای نشان اعتماد الکترونیک ای نماد و مجوزهای مربوط به صنعت گردشگری از سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت گردشگری هستند. در نتیجه در زمان خرید از سفرمارکت، خیالتان از این بابت راحت باشد.

تخفیفات تامین نمایندگان سفر را در نظر بگیرید

برخی از آژانس های هواپیمایی در برخی از روزهای سال تخفیفات ویژه ای در نظر می گیرند. این تخفیف شامل قیمت بلیط هواپیما، رزرو هتل، تور و ... می گردد. برخی از سایت هایی که در سفرمارکت حضور دارند، با نشان ستاره معین شده اند و کدهای تخفیف عرضه شده در کمپین ها و جشنواره های فروش را می توان در زمان خرید بلیط هواپیما وارد نمایند.

به امکانات ایرلاین و خدمات آن توجه کنید

برخی از هواپیماها در کلاس های بیزنس و فرست کلس، امکانات و خدمات ویژه ای را برای مسافران خود در نظر گرفته اند که این موضوع سبب گران شدن بلیط هواپیما می گردد. به عنوان مثال برخی از هواپیماها جایگاه ویژه ای را برای برخی از مسافران خود در نظر می گیرند که روی بلیط هواپیما قید می گردد. برخی دیگر از ایرلاین ها نیز مقدار بار مجاز بیشتری دارند و مسافران می توانند بار بیشتری با خود به سفر ببرند. تمامی این امکانات سبب افزایش قیمت نهایی بلیط هواپیما می گردد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "راه های خرید ارزانترین بلیط هواپیما چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های خرید ارزانترین بلیط هواپیما چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید