توصیه های انگیزشی جیمز پترسون به نویسندگان جوان

به گزارش وبلاگ مقاله های تخصصی به نقل از سی ان بی سی، جیمز پترسون نویسنده مشهور آمریکایی در کشورش بیشتر به خاطر رمان های علمی تخیلی الکس کراس شناخته می گردد ولی یکی پردرآمدترین نویسندگان دنیا محسوب می گردد. سال 2016 مجله فوربز او را پردرآمدترین نویسنده سال معرفی کرد. دارایی او در یک دههٔ اخیر حدود 700 میلیون دلار آمریکا تخمین زده شده است. در سن 73 سالگی پترسون بیش از 425 میلیون نسخه از 200 رمان خود فروخته است و گفته می گردد سالانه بیش از 80 میلیون دلار درآمد دارد.

توصیه های انگیزشی جیمز پترسون به نویسندگان جوان

پترسون که جولای سال گذشته جدیدترین قراردادش با شرکت اودیبل آمازون برای فراوری کتاب های صوتی بود، در مصاحبه ای خطاب به نویسندگان جوان گفت که نباید برای نوشتن و چاپ کتابشان نا امید شوند. وی گفت: هر نویسنده جوانی که از رد شدن آثارش توسط ناشران نا امید شد گذشته او را به یاد بیاورند. پترسون اضافه کرد: اولین بار وقتی می خواسته رمانش را چاپ کند، 31 ناشر آن را رد نموده بودند.

پترسون خطاب به نویسندگان جواب گفت: من این صندلی را یک شبه به دست نیاوردم چون بعد از این همه مسائل همچنان به نوشتن ادامه دادم و سعی کردم انگیزه خودم را از دست ندهم. سال ها قبل از اینکه نویسنده بشوم در یک شرکت تبلیغاتی مجبور بودم آگهی های تبلیغاتی را بنویسم ولی همچنان به نوشتن رمان امیدوار بودم. حتی زمانی که ناشران اولین رمانم را رد کردند نیز دست از نوشتن برنداشتم.

اولین رمان جیمز پترسون در سال 1976 با عنوان شماره توماس بریمن منتشر شد که با همین رمان توانست جایزه ادگار آن پو را دریافت کند. پترسون در آن موقع 26 سال سن داشت ولی هنوز تا شهرت و ثروت راه درازی داشت. در واقع او در سن 40 سالگی به شهرت رسید و کتاب های زیادی از او در سراسر دنیا به فروش رفت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "توصیه های انگیزشی جیمز پترسون به نویسندگان جوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های انگیزشی جیمز پترسون به نویسندگان جوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید