رشته های علوم انسانی نباید به صورت مجازی آموزش داده شوند

به گزارش وبلاگ مقاله های تخصصی، معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: آموزش های مجازی در رشته های علوم انسانی فرصت به چالش کشیدن موضوعات را از استادان و دانشجویان می گیرد.

رشته های علوم انسانی نباید به صورت مجازی آموزش داده شوند

رضا مهدی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی وبلاگ مقاله های تخصصی، درباره رضایت جامعه دانشگاهی از آموزش های مجازی اظهار کرد: دو الی سه دهه ای می گردد که بعضی از دانشگاه ها در جهان به ارائه آموزش های مجازی می پردازند.

او اضافه نمود: رسالت اولیه دانشگاه پیغام نور آموزش های مجازی و در نهایت امتحانات انتها ترم بود، اما حضوری بودن آموزش ها بولد کرد. ادامه یافتن آموزش های مجازی حتی در دوران پسا کرونا بستگی به رسالت هر دانشگاه و تعریف آموزش از همان دانشگاه دارد.

مهدی توضیح داد: تمامی مطالب بعضی از دانشگاه ها ممکن است به صورت غیر حضوری ادامه پیدا کند، ولی یکی از برترین تجربه های خوب جهان این بوده که به سمت آموزش های ترکیبی یعنی حضوری و مجازی سوق پیدا کند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: آموزش های مجازی باعث کاهش هزینه دانشگاه، هزینه دانشجو و هزینه استادان می گردد و به اینصورت جامعه دانشگاهی می تواند در هر زمان و مکانی که تمایل داشت در جلسات و کلاس های دانشگاهی شرکت کند.

مهدی گفت: بخشی از دروس مانند: کارگاه ها، صنایع دستی، کارگاه ها و آزمایش ها نیازمند حضور دانشجو در سر کلاس درس بوده و مجازی بودن آن ها اهمیت ندارد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اضافه نمود: بخشی از مطالب دروس علوم انسانی باید حتما حضوری برگزار شوند؛ چرا که مجازی بودن آن ها امکان پذیر نیست و دانشجویان و استادان باید حتما به صورت چهره به چهره و حضوری و چالشی برای درک مطالب بیشتر با یک دیگر تمایل داشته باشند.

مهدی بیان نمود: آموزش های مجازی در رشته های علوم انسانی فرصت مباحث چالشی را از استادان و دانشجویان می گیرد؛ بنابراین آموزش های ترکیبی یعنی حضوری و مجازی در این زمینه الزامی است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اضافه نمود: آموزش های آنلاین و آفلاین و معرفی کتاب ها و جزوه ها هم برای شناخت بیشتر استادان و دانشجویان از مباحث کتاب امری لازم و لازم است. مجازی تنها یک شکل نبوده و با روش های گوناگون و نوین می توان آموزش دانشجویان را ارتقا داد.

مهدی اضافه نمود: تجربه جهان نشان می دهد که دانشگاه ها و مدارس بخشی از مطالب دروس خود را باید به صورت حضوری، آموزشی و ترکیبی برگزار نمایند و درصد هرکدام از آن ها برای نوع آموزش های ارائه شده باید از سوی مدیران آموزشی معین گردد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اضافه نمود: مرکز IT دانشگاه ما بیش از 30 آزمایشگاه مجازی راه اندازی نموده که این روش یاری زیادی به پیشبرد دروس عملی می نماید، اما در هر صورت برگزاری کلاس های حضوری در اولویت دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

مهدی توضیح داد: اگر استادان ترجیح دهند که دانشجویان نیازمند حضور در کلاس ها هستند، باید زمینه حضور آن ها در کلاس های درس فراهم شوند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رشته های علوم انسانی نباید به صورت مجازی آموزش داده شوند" امتیاز دهید

861 کاربر به "رشته های علوم انسانی نباید به صورت مجازی آموزش داده شوند" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته های علوم انسانی نباید به صورت مجازی آموزش داده شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید