انحراف ستون فقرات را از همان کودکی درمان کنید

به گزارش وبلاگ مقاله های تخصصی، متخصص ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، گفت: اگر در کودک خود اختلاف طول اندام مشاهده می کنید، برای مثال اگر زمانی که از روبرو نگاه می کنید یک دست پایین تر از دست روبرو است و یا هرگونه شکی نسبت به عدم تقارن اندام ها دارید فورا کودک را برای معاینات تخصصی تر نزد پزشک متخصص ببرید.

انحراف ستون فقرات را از همان کودکی درمان کنید

به گزارش وبلاگ مقاله های تخصصی، دکتر حسن براتی با اشاره به این که ستون فقرات تمامی افراد در حالت عادی دارای قسمت هایی به سمت داخل و بیرون است اظهار کرد: در مواردی ستون فقرات دچار چرخش و انحراف های غیرطبیعی می گردد و در جهت غیرطبیعی قوس پیدا می نماید که به این عارضه اسکولیوز یا انحراف ستون فقرات گفته می گردد.

وی با اشاره به این موضوع که انحراف در ستون فقرات معمولا از بدو تولد شروع می گردد، اظهار کرد: به تدریج اگر چنانچه این موضوع آنالیز و کنترل نگردد، شدت آن بیشتر خواهد شد.

متخصص ارتوپدی دانشگاه با بیان اینکه در بعضی موارد علیرغم تشخیص بدو تولد به بیماری انحراف های ستون فقرات درمان ها چندان اثربخش نیست، اعلام کرد: در این موارد درمان های اصلاحی با یاری جراحی انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر این موضوع که غالبا عارضه انحراف در ستون فقرات با روش های مداخلاتی درمان می گردد اعلام کرد: اسکولیوز یا انحراف ستون فقرات معمولا یک بیماری از بدو تولد و غیرقابل پیشگیری است، اما نکته اینجاست که با یاری درمان های به موقع می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد و احتیاج به انجام اعمال جراحی را به حداقل رساند.

انحراف ستون فقرات عارضه ای قابل اصلاح و در بیشتر موارد درمان پذیر

این عضو هیئت علمی دانشگاه با تاکید بر این که انحراف ستون فقرات قابل اصلاح و در بیشتر موارد درمان پذیر است، گفت: در موارد محدودی نیز عارضه اسکولیوز ضمن شکستگی استخوان و یا آسیب رباط ها ممکن است ایجاد گردد.

عوارض جبران ناپذیری در پی تاخیر در شناسایی اسکولیوز

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، این متخصص ارتوپدی دانشگاه هشدارد داد: تاخیر در شناسایی و درمان عارضه اسکولیوز می تواند عوارض جدی و جبران ناپذیری برای بچه ها داشته باشد.

وی در سرانجام از ارایه خدمات تخصصی ستوان فقرات در مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اطلاع داد و تاکید نمود: اساتید، تجهیزات و خدمات فوق تخصصی که در مراکز دانشگاه انجام می گردد در سطح کشور و منطقه منحصر به فرد و کم نظیر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انحراف ستون فقرات را از همان کودکی درمان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انحراف ستون فقرات را از همان کودکی درمان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید