سامانه شفافیت باوجود مقاومت ها، اجرایی می گردد

به گزارش وبلاگ مقاله های تخصصی، شهردار کرمان گفت: راه اندازی سامانه شفافیت در اختیار اعضای شورای شهر کرمان قرارمی گیرد.

سامانه شفافیت باوجود مقاومت ها، اجرایی می گردد

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ مقاله های تخصصی از کرمان، سعید شَعرباف تبریزی، در نشست علنی شورای اسلامی شهر کرمان که با حضور رییس و سایر اعضای شورا برگزار گردید، با اشاره به اینکه اصل اول از اصول هشت گانه مدیریت شهری در دوره تازه مبتنی بر شفافیت است، گفت: تمام داده های شهرسازی و اقتصادی به جز مواردی که به حساب های داخلی شهرداری مربوط می گردد، مدنظر طرح شفاف سازی بوده و شفافیت اطلاع رسانی آن برای عموم امکان پذیر و قانونی است.

او اعلام کرد: راه اندازی سامانه های شهرداری به خصوص سامانه شفافیت، هرچند با مقاومت هایی در بدنه شهرداری روبرو بوده، اما در دوره تازه در پی آن هستیم تا همۀ اطلاعات سامانه های شهرداری را در اختیار اعضای شورا قرار دهیم.

شهردار کرمان توضیح داد: در صورتی که برای اطلاعات طبقه بندی نشده منع قانونی وجود نداشته باشد، فرض بر آن است که انتشار اطلاعات برای آگاهی عمومی امکان پذیر بوده و منعی برای انتشار آن وجود ندارد.

شَعرباف با بیان اینکه در اختیار قرار دادن اطلاعات مدنظر نه فقط برای اعضای شورا، بلکه برای همه مردم امکان پذیر است، اظهارداشت : مقاومت برای منع انتشار اطلاعات معنایی ندارد و من بر اجرای اصل اول خود متعهد هستم.

او با اشاره به اینکه فرایند طرح شفاف سازی و اجرای آن به صورت عادی ممکن است زمان زیادی ببرد، گفت: در این خصوص تیم ویژه ای را تشکیل داده ایم تا با مشورت کارشناسان حراست و اظهار نظر آن ها، روال کار را طی کند.

شهردار کرمان به وجود نگاه سنتی برای حفظ داده ها در سیستم های اداری اشاره نمود و اضافه کرد: در جامعۀ دموکراتیک، حفظ و حراست از داده ها مبنای قانونی ندارد و با توجه به اینکه به احتمال زیاد اطلاعات، طبقه بندی شده نیستند، انتشار آن ها طی فرایندی انجام می گردد.

شَعرباف تبریزی در ادامه، درخصوص مسائل مشابه در پرونده های متعددِ ارجاع شده به شهرسازی گفت: فرایند در سامانۀ شهرسازی و معماری به درستی طی می گردد، اما گاهی اوقات در زیرساخت ها محدودیت هایی وجود دارد و در پی آن مسائلی ایجاد می نماید.

او در خصوص کوتاه شدن فرایند ها در زیرساخت ها به خصوص سامانه شهرسازی و معماری اعلام کرد: کوتاه شدن فرایند، کاری درست و ضروری است؛ فرایند کار ارباب رجوع به خصوص در موضوع شهرسازی باید کوتاه گردد.

شهردار کرمان اضافه کرد: بنابراین، به منظور به دست آوردن نتیجۀ درست، به صورت عملیاتی پرونده ای را دنبال می کنیم تا بتوانیم فرایند آن را از ابتدا تا خاتمه مورد آنالیز قرار دهیم.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سامانه شفافیت باوجود مقاومت ها، اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه شفافیت باوجود مقاومت ها، اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید