ساخت 18 ماهواره مخابراتی و سنجشی در ایران

به گزارش وبلاگ مقاله های تخصصی، وزارت ارتباطات خاطرنشان کرد: سازمان فضایی ایران با همکاری پژوهشگاه فضایی و دانشگاه های امیرکبیر و علم و صنعت تا به امروز 18 ماهواره مخابراتی و سنجش از راه دور طراحی و ساخته است.

ساخت 18 ماهواره مخابراتی و سنجشی در ایران

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، وزارت ارتباطات با ارائه گزارشی در مورد تحقق شعار ایران هوشمند اظهار داشت: ایران با دستیابی به چرخه کامل فناوری فضایی به یکی از 13 عضو باشگاه فضایی دنیا تبدیل شده است.

در این گزارش با تاکید بر دستاوردهای صلح آمیز فضایی ایران، اعلام شده است: ایران با دستیابی به چرخه کامل فناوری فضایی به یکی از سیزده عضو باشگاه فضایی تبدیل شده است و این به این معنی است که به تنهایی می توانیم ماهواره بسازیم، به فضا پرتاب و آن را در مدار قرار دهیم و از مزایای متعدد فناوری ماهواره ای استفاده کنیم.

در این راستا سازمان فضایی ایران با همکاری پژوهشگاه فضایی و دانشگاه های امیرکبیر و علم و صنعت تا به امروز 18 ماهواره مخابراتی و سنجش از راه دور طراحی و ساخته است.

تازه ترین ماهواره های ساخته شده به دست متخصصان ایرانی دارای قدرت تفکیک 20 متری و ارتفاع مداری 500 کیلومتری از زمین است. این دستاورد کم نظیر در چند سال اخیر به دست آمده است و ایران را از مرحله و ساخت ماهواره تحقیقاتی به مرحله ساخت و طراحی ماهواره عملیاتی و کاربردی ارتقا داده است.

منبع: اقتصاد ایران

به "ساخت 18 ماهواره مخابراتی و سنجشی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت 18 ماهواره مخابراتی و سنجشی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید