بازگشت خرس قهوه ای به طبیعت

به گزارش وبلاگ مقاله های تخصصی، خبرنگاران/کرمانشاه یک قلاده خرس قهوه ای که دو هفته پیش بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در محور اسلام آبادغرب - ماهیدشت استان کرمانشاه دچار آسیب دیدگی شده بود پس از دو هفته تیمار و مراقبت ویژه، به آغوش طبیعت بازگشت.

بازگشت خرس قهوه ای به طبیعت

فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: از همان ساعات اولیه حادثه، محیط بانان و دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در محل حادثه حضور یافتند و نسبت به آنالیز موضوع و اقدامات لازم برای نجات خرس قهوه ای اقدام کردند.

وی اضافه نمود: این قلاده خرس قهوه ای نر و بالغ بوده که بر اثر برخورد با خودروی ماکسیما در محور اسلام آبادغرب - ماهیدشت دچار شکستگی از ناحیه دست شده بود.

یاوری گفت: بلافاصله عملیات بیهوشی بر روی خرس قهوه ای توسط دامپزشک اداره کل صورت گرفت و نسبت به جابجایی این حیوان به مرکز قرنطینه حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای مداوا اقدام شد.

این مقام مسئول در ادامه توضیح داد: بلافاصله خرس قهوه ای در کلینیک نبض استان مورد جراحی از ناحیه دست نهاده شد و پس از عمل جراحی به منظور مراقبت ویژه به مرکز قرنطینه حیات وحش منتقل شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه اضافه نمود: پس از دو هفته کوشش شبانه روزی و مراقبت ویژه بوسیله محیط بانان و تزریق داروهای آنتی بیوتیکی توسط دامپزشک اداره کل، شرایط لازم برای رهاسازی خرس قهوه ای پس از بهبودی کامل مهیا شد و در زیستگاه اصلی خود رهاسازی و به آغوش طبیعت بازگشت.

وی از تمامی محیط بانان، دوستداران محیط زیست و افرادی که بصورت ویژه و شبانه روزی در تیمار خرس مصدوم مشارکت داشتند قدردانی کرد.

استان کرمانشاه یکی از زیستگاه های مهم خرس قهوه ای در غرب کشور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بازگشت خرس قهوه ای به طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت خرس قهوه ای به طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید