اخبار مجلس

ضرورت عبور از خام فروشی در صورت لغو تحریم ها ، درآمد های نفتی خرج زیر ساخت ها شود نه بودجه عمومی

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: حرکت به سمت تولید فرآورده های نهایی مهمترین سیاستی است که دولت بعد از لغو تحریم ها باید در دستور کار خود قرار دهد.

29 فروردین 1401

آیا عایدی های بودجه 1401 قابل تحقق است؟

کارشناسان معتقدند عایدی 381 هزار میلیارد تومانی نفتی در بودجه سال 1401 که معادل صادرات یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز است با توجه به شرایط صادرات کنونی نفت خام ایران قابل تحقق است.

29 بهمن 1400

سفرای انگلیس و روسیه فورا عذرخواهی کنند

قالیباف با اشاره به عکس توهین آمیز سفرای روسیه و انگلیس شرح داد: هر دو سفیر باید فورا به طور رسمی عذرخواهی کنند در غیر اینصورت اقدام می کنیم.

25 مرداد 1400

حوزه غذایی مردم دچار آشفتگی شده است؛ ساداتی نژاد در گفت و گو با خبرنگاران

خبرنگاران - رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، گفت: بخش زیادی از عوامل افزایش قیمت کالاهای اساسی به دلیل ناهماهنگی و پراکندگی اختیارات بین وزارت صمت و جهاد بود؛ بنابراین اختیارات را به وزارت جهاد بازمی گردانیم تا تمرکز قانونی در این خصوص انجام...

23 مرداد 1400

رای قاطع نمایندگان مجلس به کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان موافقت کردند.

10 مرداد 1400

وزیر ارتباطات از رفع موانع بزرگ توسعه اینترنت خانگی خبر داد

مدت ها است مدیران وزارت ارتباطات و در راس آن ها، وزیر ارتباطات در حال تلاش برای بازپس گیری دارایی های زیرساختی از شرکت مخابرات ایران هستند.

21 تیر 1400

حمایت مختصر مسئولان دردی از هنرمندان دوا نمی کند، تا به حال چند نماینده مجلس به تماشای تئاتر رفته اند؟!

یک کارگردان تئاتر معتقد است در این اوضاع و حمایت های ناچیز مسئولین باید برای حمایت از گروه های تئاتری دست به دامن مردم شد.

14 اردیبهشت 1400

موافقت دولت با اصلاح آیین نامه اجرایی قانون لغو تحریم ها خبرنگاران

هیئت وزیران در جلسه امروز، با اصلاح آیین نامه اجرایی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران موافقت کرد.

12 فروردین 1400

تاثیرات لایحه مدیریت تعارض منافع در مبارزه با فساد چیست؟

یک کارشناس مسائل حقوقی به تشریح تاثیرات لایحه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی در مبارزه با فساد پرداخت.

5 بهمن 1399

سم آفلاتوکسین در لبنیات؛ شیر بخوریم یا نخوریم؟

روزنامه جام جم - لیلا شوقی: همه چیز از زمانی شروع شد که یک کارشناس بهداشت موادغذایی در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما، از لبنیات گفت و از این که آن ها که از این مواد غذایی استفاده می کنند باید مراقب سمی به نام آفلاتوکسین باشند، سمی که باعث ابتلا به سرطان...

30 مرداد 1399

6 نفر از زندانیان پارسیلون خرم آباد متورای اند

رئیس کل دادگستری لرستان، گفت: هم اکنون تعداد شش نفر از زندانیان پارسیلون متواری هستند که تحت اشراف اطلاعاتی و در رصد نیروهای ضابط قرار دارند و به زودی دستگیر خواهند شد.

20 مرداد 1399

ادامه تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی در کردستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، مساجد این استان همچنان به منظور پیشگیری از گسترش شیوع کرونا تعطیل است.

10 تیر 1399

شمامی: تحریم مقامات ایرانی تاثیری بر زندگی آنها ندارد ، رسانه های غربی چهره ای تضعیف شده از ایران مخابره می کنند

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: تحریم ها تاثیری بر زندگی شخصی افراد ندارد اما ریسک سرمایه گذاری در ایران را افزایش می دهد و در تبادلات مالی و صادرات و واردات به ایران و مسائل مالی اختلالاتی ایجاد خواهد کرد.

22 فروردین 1399

لایحه ساماندهی سهمیه های کنکور به مجلس نمی رود

معاون خط مشی گذاری ستاد نقشه جامع علمی کشور از جلسه با اعضای کمیسیون مجلس درخصوص ساماندهی سهمیه های کنکور خبر داد و گفت: با هماهنگی انجام شده تمام لایحه در شورا بررسی می شود.

15 اسفند 1398

نجومی بگیران و کم درآمدها نباید در یک پله مالیاتی قرار گیرند

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: نباید درصد مالیات افرادی که 3 میلیون حقوق می گیرند با افرادی که 21 میلیون حقوق می گیرند، یکسان باشد. قرار دادن این طیف از حقوق ها در یک پله مالیاتی درست نیست و باید اصلاح گردد.

11 اسفند 1398

آمریکا بداند که ایرانیان استعداد تبدیل شرایط سخت به فرصت ها را دارند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا باید بداند که ایرانیان قابلیت این را دارند تا سختی ها را تبدیل به فرصت کنند.

20 بهمن 1398

در مجلس نیاز به مرکزِ پژوهشی مسئولیت پذیر داریم

رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: در حوزه مجلس نیاز به مرکزی پژوهشی مسئولیت پذیر داریم.

11 دی 1398

آیا دانشگاه آزاد تافته جدا بافته است؟

اختلاف نظر میان وزارت علوم و دانشگاه آزاد بر سر شیوه پذیرش دانشجو سال جاری همزمان با شروع سال تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با اطلاعیه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر اینکه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد برای کنکور 98 فاقد وجاهت قانونی است، نقل محافل...

13 آبان 1398