هر آنچه از اپل در سال 2022 انتظار داریم

به گزارش وبلاگ مقاله های تخصصی، اپل در سال 2021 تعداد زیادی محصول مجذوب کننده را به دست کاربران رساند و مثلا نسل نو کامپیوترهای مبتنی بر چیپست اختصاصی، آیفون 13، ردیاب ایرتگ و چندین محصول دیگر را راهی بازار کرد. در این میان، در سال 2022 چشم انتظار معرفی محصولات مجذوب کننده تری از طرف اپل هستیم که در ادامه انتظارات خود را از این محصولات مطرح می کنیم.

هر آنچه از اپل در سال 2022 انتظار داریم

مک بوک ایر

طی ماه های گذشته گزارش های زیادی درباره نسل نو مک بوک ایر منتشر شده است. گفته می شود این لپ تاپ از طراحی نو بهره می برد و به همین دلیل مبتنی بر بدنه دارای لبه های تخت خواهد بود. مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، اعلام نموده که اپل برای این مدل رنگ های بیشتری ارائه می دهد و از نظر تنوع رنگ قابل مقایسه با مدل 24 اینچی آی مک خواهد بود. علاوه بر این مانند آی مک، باید انتظار بهره گیری از حاشیه ها و کیبورد سفید را داشته باشیم. در رابطه با وجود بریدگی نمایشگر هم شایعاتی منتشر شده که هنوز در این زمینه با قاطعیت نمی توانیم صحبت کنیم.

در نهایت از نظر پردازنده، گویا نسل نو مک بوک ایر اولین لپ تاپ مبتنی بر چیپست M2 خواهد بود. در گزارش بلومبرگ آمده که این چیپست از نظر تعداد هسته های پردازشی تفاوتی با M1 ندارد ولی سرعت بیشتری ارائه می دهد. گویا اپل این محصول را اوایل 2022 معرفی خواهد نمود و احتمالا قیمت آن کمی بیشتر از نسل قبلی خواهد بود.

مک مینی و مک پرو

اپل در سال 2022 هم فرایند مهاجرت کامپیوترهای مک به سمت چیپست های اختصاصی اپل سیلیکون را ادامه می دهد و به احتمال زیاد در این سال فرایند مهاجرت نهایی می شود. بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، اپل در حال ساخت نسل نو مک پرو است که از نظر ابعاد تفاوتی با نسل فعلی ندارد ولی از چیپست اختصاصی این شرکت بهره می برد.

گویا چیپست استفاده شده برای این کامپیوتر از پردازنده مبتنی بر 16 یا 32 هسته قدرتمند و 4 یا 8 هشته کم مصرف تشکیل شده است. بعلاوه پردازنده گرافیکی آن هم احتمالا از 64 یا 128 هسته بهره می برد. بعلاوه باید به احتمال ساخت مک مینی پرو هم اشاره کنیم که نسبت به نسل قبلی از بدنه مجذوب کننده تری استفاده می نماید.

آی مک

اپل در سال 2021 از مدل نو آی مک 24 اینچی رونمایی کرد و در سال نو آی مک 27 اینچی با چیپست اختصاصی اپل از راه می رسد. بر اساس بعضی گزارش ها، این آی مک نو از نمایشگر miniLED مبتنی بر رزولوشن بالا بهره می برد. از بین ویژگی های احتمالی آن می توانیم به بهره گیری مدل پایه از 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SSD اشاره کنیم.

آیپد پرو

در سال 2021 دو مدل نو آیپد پرو با چیپست M1 از راه رسیدند و مدل 12.9 اینچی هم با نمایشگر miniLED راهی بازار شد. خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده که نسل نو آیپد پرو از پنل پشتی شیشه ای بهره می برد و به همین دلیل از شارژ بی سیم پشتیبانی خواهد نمود. از سوی دیگر باید به امکان پذیر شدن شارژ بی سیم معکوس هم اشاره کنیم که این مشخصه به کاربران اجازه می دهد گجت های مختلف را بر روی پنل پشتی این تبلت قرار دهند تا به صورت بی سیم شارژ شوند.

از دیگر ویژگی ها می توانیم به راهیابی نمایشگر miniLED به مدل 11 اینچی اشاره کنیم. درباره تاریخ عرضه هم باید بگوییم که اپل معمولا مدل های نو آیپد پرو را در فصل بهار معرفی می نماید و احتمالا در سال 2022 هم این فرایند تکرار خواهد شد.

آیفون SE 3

در سال 2022 اپل از نسل سوم آیفون SE رونمایی خواهد نمود. به نظر می رسد این گوشی از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با نسل فعلی ندارد ولی از چیپست A15 بهره می برد و در نتیجه از اینترنت 5G پشتیبانی می نماید. یکی از تحلیلگران پیش بینی نموده که این گوشی به لطف امکانات و قیمت پایینی که دارد، می تواند میلیون ها کاربر گوشی های اندرویدی را به به سمت زیست بوم اپل جذب کند. اگرچه در رابطه با ساخت آیفون SE پلاس هم گزارش هایی منتشر شده، ولی به نظر می رسد این گوشی در سال 2023 راهی بازار خواهد شد. در رابطه با زمان عرضه آیفون SE 3 هم در نیمه نخست 2022 می توانیم انتظار معرفی آن را داشته باشیم.

آیفون 14

در این میان نباید مهم ترین محصول اپل در سال 2022 یعنی آیفون 14 را از قلم بیندازیم. بر اساس گزارش های منتشر شده از طرف منابع مختلف، سری آیفون 14 از دو مدل 6.1 اینچی و دو مدل 6.7 اینچی تشکیل شده است. به نظر می رسد در سال 2022 با آیفون 14، آیفون 14 مکس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس روبه رو خواهیم شد. مینگ-چی کو مدعی شده که آیفون 14 مکس 6.7 اینچی با قیمتی در حدود 900 دلار راهی بازار شد که پایین ترین قیمت برای یک آیفون غول پیکر محسوب می شود.

از دیگر شایعه های منتشر شده می توانیم به احتمال بهره گیری آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس از نمایشگرهای حفره دار اشاره کنیم. با وجود اینکه طی چند سال گذشته گوشی های زیادی با نمایشگرهای حفره دار راهی بازار شده اند، اما اپل هنوز از این مشخصه برای آیفون استفاده ننموده است. بعلاوه گفته می شود این گوشی از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بهره می برند. برای یادآوری باید بگوییم که سال هاست نسل های مختلف آیفون با دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی به دست کاربران رسیده اند. مطابق معمول، سری آیفون 14 در سپتامبر 2022 معرفی خواهند شد.

اپل واچ سری 8

مینگ-چی کو اعلام نموده که اپل در سال 2022 از سه مدل نو اپل واچ رونمایی می نماید. یکی از آن ها نسل هشتم این ساعت هوشمند است و در کنار آن باید به معرفی مدل اسپورت جان سخت و نسل نو اپل واچ SE هم اشاره کنیم. از نظر امکانات مربوط به تندرستی، می توانیم انتظار بهره گیری از قابلیت پایش دمای بدن را داشته باشیم. البته روی هم رفته درباره اپل واچ سری 8 و دیگر مدل های نو هنوز جزئیات زیادی فاش نشده است.

ایرپادز پرو 2

اپل برای سال 2022 در حال آماده سازی ایرپادز پرو 2 است که گویا این مدل نو از ویژگی های مربوط به تندرستی و سلامتی و طراحی نو بهره می برد. ظاهرا بدنه آن نسبت به نسل قبلی کوچک تر شده و مثلا دیگر شاهد پایه در بخش پایینی بدنه نخواهیم بود. البته بعضی منابع مدعی شده اند که اپل در فرایند حذف پایه ایرپادز پرو 2 به مشکل برخورده و شاید این مشخصه عملی نشود. بنابراین این احتمال وجود دارد که از نظر طراحی تفاوت زیادی با نسل قبلی نداشته باشد.

هدست واقعیت مجازی و افزوده

سابقه شایعه های مربوط به اولین هدست اپل به سال 2017 برمی شود. به همین دلیل طی سال های گذشته گزارش های متعددی درباره این هدست منتشر شده است. بر اساس نوترین گزارش ها، این هدست از دو نمایشگر 8K بهره می برد و بعلاوه به لطف استفاده از سنسورهای سه بعدی پیشرفته، می تواند حرکات دست کاربر را هم تشخیص دهد. اگرچه در ابتدا گفته می شد این هدست برای کار کردن احتیاج به آیفون دارد، ولی گویا اپل برای آن از چیپست پیشرفته ای استفاده نموده که در نتیجه بدون بهره گیری از گجت ثانویه، می تواند کارهای لازم را به خوبی انجام دهد.

طبق شایعه های مطرح شده، به نظر می رسد اواخر 2022 اولین هدست واقعیت مجازی و افزوده اپل از راه می رسد. البته هنوز هیچ چیزی قطعی نشده و شاید اپل معرفی آن را به زمان دیگری موکول کند.

دیگر محصولات

در این مطلب به کلیدی ترین محصولات اپل اشاره کردیم که در سال 2022 چشم انتظار معرفی آن ها هستیم. به نظر شما در سال 2022 کدام محصول اپل می تواند بیشترین سروصدا را ایجاد کند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "هر آنچه از اپل در سال 2022 انتظار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه از اپل در سال 2022 انتظار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید