طرز تهیه کرم کارامل؛ دسر خوشمزه مخصوص پذیرایی از مهمان

به گزارش وبلاگ مقاله های تخصصی، اگر دنبال دسری راحت و خوشمزه می­ گشت که هم سریع حاضر گردد و هم ظاهر زیبایی داشته باشد، من به شما کرم کارامل را پیشنهاد می­ کنم. کرم کارامل دسری است که آماده شدن آن موقع زیادی نمی ­برد. فقط باید یک شب در یخچال بماند تا خودش را خوب بگیرد. کرم کارامل انتخاب خوبی برای پذیرایی از مهمان­ هایتان است. در ادامه شما را با طرز تهیه ­ی کرم کارامل آشنا می­ کنم.

طرز تهیه کرم کارامل؛ دسر خوشمزه مخصوص پذیرایی از مهمان

پخت این دسر 40 دقیقه طول می­ کشد و مواد اولیه­ آن در دسترس هست و شما راحت می­ توانید این دسر خوشمزه را آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه ­ی کرم کارامل:

  • شکر: 3.4 پیمانه
  • آب: 1.4 پیمانه
  • لیمو ترش: 1 عدد

مواد اولیه­ کرم:

  • تخم­ مرغ: 6 عدد
  • شکر: 1.3 پیمانه
  • شیر: 1 و 3.4 پیمانه
  • خامه­ صبحانه: 300 گرم
  • وانیل: 1.4 ق چ خوری

طرز تهیه­ کرم کارامل:

ابتدا به سراغ درست کردن کارامل رفته و در ادامه طرز تهیه­ کرم را می­ گویم.

ابتدا به یک ظرف که کف ضخیمی دارد، نیاز دارید. از این ظرف­ ها برای پخت انواع کرم ­ها و سس­ ها استفاده می­ گردد. لیمو را از وسط نصف نموده و جداره­ ظرف را به لیمو آغشته کنید. این کار باعث می­ گردد که کارامل در حین درست شدن شکرک نزند. 3.4 پیمانه شکر را همراه با آب در ظرف ریخته و روی حرارت گذاشته تا تبدیل به کارامل شده و قهوه­ ای طلایی گردد. حالا شکر تبدیل به کارامل شده را کف قالبی به قطر 20 سانتی­ متر ریخته. اندازه طلایی شدن کارامل به سلیقه­ شما بستگی دارد. هر چقدر که می­ خواهید می ­توانید کارامل را تیره ­تر یا روشن­ تر کنید. ظرف را چرخانده تا کارامل در همه جای قالب به طور یک­ دست پخش گردد. قالب را در جایی قرار داده تا کارامل داخل قالب سفت گردد و بعد از اینکه کرم را درست کردید روی کارامل سفت شده بریزید.

حالا به سراغ تهیه­ کرم می­ روید.

طرز تهیه­ کرم:

در ظرفی 6 عدد تخم­ مرغ را شکسته و بعد شکر و وانیل را به آن اضافه کنید. سپس کمی این مخلوط را با همزن، هم­ بزنید. برای درست کردن کرم کارامل نیازی به همزن برقی نیست. تا آن جایی هم­زده که تخم­ مرغ­ ها از حالت لختگی خارج شوند. سپس باید شیر و خامه را گرم کنید. خامه را در ظرف مناسبی ریخته و شیر را به آن اضافه نموده و حالا مخلوط را روی حرارت گذاشته تا کمی گرم گردد. نیازی به جوشیدن نیست. فقط کمی گرم گردد تا بعد آن را به مخلوط تخم­ مرغ­ ها اضافه کنید. مخلوط شیر و خامه را کم­ کم به تخم­ مرغ و شکر اضافه نموده و در همان حال با همزن خوب و آرام هم­ بزنید. حالا کارامل کاملاً سفت شده و می­ توانید کرم را به آن اضافه کنید. کرم را با استفاده از یک صافی روی کارامل داخل قالب ریخته. برای پخت کرم کارامل از روش بنماری استفاده می­ گردد. قالب را داخل قالب بزرگتری گذاشته و داخل قالب بزرگتر را تا نیمه­ قالبی که داخلش کرم کارامل است را با آب جوش پر کنید. حالا باید داخل فر با دمای 160 درجه­ سانتی گراد به مدت 40 دقیقه قرار دهید. بعد از اینکه کرم کارامل پخت و آن را از فر بیرون آوردید، یک فویل روی آن بکشید و صبر کنید تا کرم کارامل کاملا خنک گردد. بعد از خنک شدن به مدت یک شب داخل یخچال قرار داده. بعد از یک شب آن را بیرون آورده. حالا نوبت به سرو آن است. اطرافش را به یاری یه پالت جدا کنید. سپس ظرفی را روی قالب گذاشته و آن را برگردانید. کرم کارامل آماده است.

چگونه متوجه شویم که کرم کارامل پخته است؟

یک خلال چوبی را داخل کرم برده. اگر کرم به خلال نچسبد پس کاملا پخته. لحظه ­ا که کرم کارامل را از داخل فر در می­ آورید، کرم کارامل باید شل به نظر برسد.

نکته: وانیل طعم بهتری به کرم می­ دهد.

نکته: منظور از پیمانه، پیمانه­ های استاندارد شیرینی ­پزی است. از آن­ ها استفاده می­ گردد تا نتیجه­ کار رضایت­ بخش و مطلوب باشد.

امیدوارم مطالب این پست برای شما مفید بوده باشد.

منبع: اُکالا

به "طرز تهیه کرم کارامل؛ دسر خوشمزه مخصوص پذیرایی از مهمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کرم کارامل؛ دسر خوشمزه مخصوص پذیرایی از مهمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید