سئول: تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی چین را در نظر نداریم

به گزارش وبلاگ مقاله های تخصصی، رئیس جمهور کره جنوبی اظهار داشت کشورش قصد تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی چین را ندارد.

سئول: تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی چین را در نظر نداریم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ مقاله های تخصصی، دولت کره جنوبی روز دوشنبه اظهار داشت تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی چین را در دستورکار نخواهد داشت.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی گفت: درخصوص تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی پکن، آمریکا یا هیچ کشور دیگری از ما درخواستی ننموده است.

رئیس جمهور کره جنوبی این اظهارات را در نشست خبری با اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا عنوان نمود که کشورش به تبعیت از آمریکا این بازی ها را تحریم دیپلماتیک نموده است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید هفته گذشته اظهار داشت که دولت آمریکا نماینده رسمی یا دیپلماتیک به المپیک زمستانی چین اعزام نخواهد نمود. وی در ادامه ادعا کرد که علت دولت آمریکا برای این اقدام، نسل کشی و جنایت علیه بشریت در استان سین کیانگ و دیگر نقض های حقوق بشر در چین است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز روز چهارشنبه در مجلس این کشور گفت که لندن بازی های المپیک زمستانی در چین را تحریم دیپلماتیک خواهد نمود. پیش از آن، موریسون نیز گفت که این کشور مقامی را به بازی های المپیک زمستانی در پکن نمی فرستد.

وزارت خارجه چین روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: برای مقابله با تصمیم آمریکا اقداماتی را انجام خواهیم داد. آمریکا تاوان اشتباهات خود را پس خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: چین در واکنش به تحریم دیپلماتیک آمریکا در بازی های المپیک زمستانی پکن، تدابیر سخت گیرانه ای اتخاذ خواهد نمود.

این وزارتخانه تاکید نمود: ایالات متحده باید از سیاسی کردن ورزش و کوشش برای تضعیف برگزاری بازی های المپیک در پکن خودداری کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "سئول: تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی چین را در نظر نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول: تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی چین را در نظر نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید