تکلیف کارفرمایان در قبال ترک کار کارگران چیست؟

به گزارش وبلاگ مقاله های تخصصی، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار درباره تکلیف کارفرمایان در قبال ترک کار کارگران، توضیحاتی داد.

تکلیف کارفرمایان در قبال ترک کار کارگران چیست؟

حمیدرضا سیفی دبیرکل کانون کارفرمایان و نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در گفت وگو با خبرنگار ، درباره تکلیف کارفرمایان در قبال ترک کار کارگران، اظهار کرد: در قانون هیچ مفادی مبنی بر حمایت از کارفرما در قبال ترک کار کارگر لحاظ نشده است.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار ادامه داد: در کشور ما قانون کار در حمایت از کارگران تنظیم شده و در این قانون سودی برای کارفرمایان در نظر گرفته نشده است.

دبیرکل کانون کارفرمایان، شرح داد: در صورت عقد قرارداد با کارگر، اگر کارفرما در میانه راه توان انجام تعهدات خود را نداشته باشد کارگر می تواند از کارفرما شکایت کند، ولی اگر عکس این قضیه اتفاق افتد، کارفرما هیچ شکایتی نمی تواند از کارگر کند و در این جا قانون گذار راهی برای شکایت از کارگر در نظر نگرفته است.

سیفی گفت: در این مواقع کارفرما که ممکن است دچار ضرر و زیان ناشی از ترک کار کارگر شده باشد، اگر تعهدات و ضمانت های لازم را از قبل اخذ نکرده باشد، برای جبران ضرر و زیان و خسارت وارده، دچار مسائل زیادی خواهد شد.

وی گفت: یکی از راه های کاهش عواقب زیان بار ترک کار کارگران، اخذ سفته ضمانت حسن انجام کار، جهت ایفای کامل تعهدات موضوع قرارداد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تکلیف کارفرمایان در قبال ترک کار کارگران چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف کارفرمایان در قبال ترک کار کارگران چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید