اردوغان: توقف عملیات چشمه صلح تنها با خروج کردها صورت می گیرد

به گزارش وبلاگ مقاله های تخصصی، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی پیش از سفرش به روسیه برای دیدار با پوتین گفت تنها در صورت خروج کامل کردها از مناطق شمال شرقی سوریه عملیات چشمه صلح متوقف می گردد.

اردوغان: توقف عملیات چشمه صلح تنها با خروج کردها صورت می گیرد

به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا در جمع وبلاگ مقاله های تخصصی گفت که کشورش همیشه بر تمامیت و وحدت ارضی سوریه تاکید نموده است و با روسیه برای حفاظت از تمامیت ارضی سوریه و انتها دادن به تروریسم در شمال سوریه همکاری می نماید.

وی در ادامه به دیدار امروزش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اشاره نمود و گفت که با وی درباره نحوه پیشرفت عملکرد کمیته قانون اساسی سوریه تبادل نظر خواهد نمود.

اردوغان در ادامه تهدید کرد اگر آمریکا به وعده هایش برای عقب نشینی نمودها از شمال سوریه عمل نکند با قدرت بیشتر عملیاتمان را از همان جا که متوقف کردیم ادامه می دهیم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین تاکید نمود کشورش هرگز اجازه ایجاد گذرگاهی تروریستی در شمال سوریه توسط تروریست ها را نمی دهد و گفت: آن ها(نمودها) می خواهند در شمال سوریه منطقه تروریستی ایجاد نمایند اما ما هرگز اجازه نمی دهیم.

وی تاکید نمود: ما همیشه خواستار آن هستیم که در سوریه شاهد صلحی دائمی باشیم نه موقت.

اردوغان درباره زمان انتها عملیات موسوم به چشمه صلح در شمال سوریه گفت: مهلت ارائه شده به تروریست ها رو به انتها است. عملیات نظامی تا عقب نشینی کامل تروریست ها ادامه دارد و تاکنون بیش از 700 تروریست از شمال سوریه خارج شده اند و این عقب نشینی ادامه دارد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین درباره مواضع ایران در قبال عملیات نظامی در شمال سوریه گفت: ایران ، ترکیه و روسیه سه طرف کنفرانس سوچی بودند. ما در نشست های آستانه و سوچی با همدیگر همکاری داشتیم و کشورهای ضامن در این نشست بودیم اما اخیرا شاهد اقدامات و روینمودها و اظهاراتی اشتباه از سوی بعضی ها در ایران بودیم که ناامید نماینده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "اردوغان: توقف عملیات چشمه صلح تنها با خروج کردها صورت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: توقف عملیات چشمه صلح تنها با خروج کردها صورت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید