مغز استخوان مجوز نمایش گرفت، فیلمبرداری زالاوا در کردستان، لیپار در بلوچستان

به گزارش وبلاگ مقاله های تخصصی، فیلمبرداری زالاوا در کردستان به انتها رسیده و این فیلم مشغول انجام مراحل فنی است. لیپار هم که در سیستان و بلوچستان مقابل دوربین رفته، همچنان مشغول فیلمبرداری است.

مغز استخوان مجوز نمایش گرفت، فیلمبرداری زالاوا در کردستان، لیپار در بلوچستان

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ مقاله های تخصصی، بعضی اخبار امروز سینمای ایران بدین توضیح است:

* موافقت با صدور پروانه نمایش سه فیلم

شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی با صدور پروانه نمایش سه فیلم موافقت کرد.

در جلسه اخیر این شورا با صدور پروانه نمایش برای فیلم های مغز استخوان به تهیه کنندگی حسین پور محمدی و کارگردانی حمیدرضا قربانی، نیلگون به تهیه کنندگی ایرج محمدی و کارگردانی حسین سهیلی زاده و والدین امانتی به تهیه کنندگی و کارگردانی حسین قناعت موافقت شد.

* فیلمبرداری لیپار از نیمه گذشت

لیپار اولین فیلم بلند سینمایی حسین ریگی به تهیه کنندگی سعید خانی است که این روز ها با رعایت پروتکل های بهداشتی در چابهار در حال فیلمبرداری است.

تدوین این فیلم همزمان با فیلمبرداری توسط مهدی سعدی شروع شده است. مهران احمدی و بهناز جعفری بازیگرانی هستند که تا کنون مقابل دوربین این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند و اسامی سایر بازیگران سرشناس این پروژه نیز در روز های آینده اعلام خواهد شد.

لیپار تصویرگر چهره تازه و با طراوتی از استان سیستان و بلوچستان است و سازندگان این فیلم امیدوارند با ساخت فیلمی درخور شأن سیستان و بلوچستان ادای دینی به این خطه انجام دهند.

* تدوین اولیه زالاوا

ارسلان امیری درباره فراوری و آماده سازی نخستین ساخته بلند سینمایی خود گفت: فیلم سینمایی زالاوا در روستای شیان در کردستان فیلم برداری شد. همچنین به دلایلی امکان فیلم برداری در یکی از لوکیشن های فیلم واقع در کردستان پیدا نکردیم و فیلم برداری این بخش در خرم رود همدان انجام شد. درنهایت با حدود دو ماه پیش فراوری در تهران، کردستان و همدان و با طی 50 جلسه کار، فیلم برداری این پروژه به سرانجام رسید.

او ادامه داد: فیلمبرداری فیلم در شرایطی که شرایط کرونا در سنندج و اطراف آن در شرایط سفید بود، با اجرای پروتکل های سخت گیرانه شروع شد و خوشبختانه پیش از بحرانی شدن شرایط کرونا، مرحله فیلم برداری به سرانجام رسید.

امیری گفت: این روز ها مرحله پست پروداکشن فیلم در حال اجرا است؛ نسخه اولیه تدوین فیلم توسط عماد خدابخش به اتمام رسید و تا هفته آینده نسخه نهایی پس از طی آخرین مراحل صداگذاری، اصلاح رنگ، ساخت موسیقی و انجام کار های ویژوال افکت آماده خواهد شد.

این کارگردان درباره داستان و مضمون این فیلم مطرح نمود: عنوان فیلم زالاوا، کُردی است و در رسم الخط زبان کردی، به صورت زال ئاوا به نگارش درمی آید که به معنی زال آباد است. زال هم به معنای پیر سفیدمو است؛ اما عمدا در شیوه نگارش برای عنوان فیلم، آن را به صورت زالاوا درآوردیم. داستان فیلم به یک ماجرای واقعی می پردازد که سال ها پیش در روستا و پاسگاه منطقه دره سفید و زالاوا به وقوع پیوسته است. ماجرایی که احتمالاً نیمی از آن از نظر اهالی این منطقه، واقعی و ترسناک است.

از جمله بازیگرانی که در فیلم زالاوا به ایفای نقش پرداخته اند می توان به: نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام، هدی زین العابدین، باسط رضایی، شاهو رستمی، فریدون حامدی، صالح کریمی، زاهد زندی اشاره نمود.

* پوستر مستند سینمایی ایساتیس منتشر شد

پوستر و لوگوی مستند بلند سینمایی ایساتیس آخرین ساخته علیرضا دهقان فیلمساز جوان کشورمان در آستانه برگزاری چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت رونمایی و منتشر شد. این پوستر توسط مازیار علیاری هنرمند گرافیست طراحی شده است.

مستند سینمایی ایساتیس در بخش مسابقه ملی چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت حاضر است و با 15 فیلم دیگر رقابت می نماید.

در خلاصه این فیلم آمده است: داستان دست های مردمانی که از خاک کیمیا ساختند و از نیستی به هستی رسیدند. داستانی کهن از منزلت حقیقی آب؛ از اندیشه های نو در رانش آب. داستان پر فراز و نشیب شهری که قرن هاست، چون عقیق بر دل خاک خشک و خالی کویر می درخشد. داستان گفتگوی مهربان ادیان و عطر ایمان...

ابوالحسن تهامی نژاد، نصرالله مدقالچی، زهره شکوفنده و مریم شیرزاد راویان این مستند سینمایی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مغز استخوان مجوز نمایش گرفت، فیلمبرداری زالاوا در کردستان، لیپار در بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مغز استخوان مجوز نمایش گرفت، فیلمبرداری زالاوا در کردستان، لیپار در بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید