عام شدن سهام استقلال در بن بست سازمان خصوصی سازی

به گزارش وبلاگ مقاله های تخصصی، اگر چه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به عنوان پرطرفدارترین تیم های پایتخت و کشور در هر شرایطی رقیب نزدیک به هم حساب می آیند اما به لحاظ چگونگی وضعیت در اداره کل ثبت شرکت ها، شرایط کاملا متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند طوریکه ثبت سهام و برند پرسپولیس به درستی و کامل صورت گرفته اما این موارد برای استقلال لحاظ نشده است.

عام شدن سهام استقلال در بن بست سازمان خصوصی سازی

چرایی و دلیل این مسئله مربوط به چگونگی عملکرد مدیران آبی ها در گذشته دور می گردد و اهداف و تفکراتی که از ثبت استقلال در آن بازه زمانی داشتند اما در هر صورت وزارت ورزش از ماه ها پیش اعمال این تغییرات در سهام و برند باشگاه استقلال را شروع کرد به خصوص که تغییر سهام از پیش شرط های لازم برای واگذاری به حساب می آید و تغییر برند هم در قیمت و ارزش باشگاه تاثیرگذار خواهد بود.

باشگاه استقلال به عنوان یک شرکت با سهام خاص در اداره کل ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است درحالیکه لازمه خصوصی سازی و مهیاتر شدن شرایط انجام این مهم، تغییر در ماهیت سهام است.

وبلاگ مقاله های تخصصی چندی پیش در مطلبی با عنوان تغییر سهام استقلال از خاص به عام به این موضوع پرداخت و اینکه وزارت ورزش به وسیله مکاتبه با اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات تجاری پیگیرِ انجام این تغییر است اگرچه با وجود گذشت چندماه هنوز به نتیجه نرسیده است.

تغییر ماهیت سهام استقلال نیازمند اعمال اصلاحات لازم در اساسنامه این باشگاه بود. این اقدام بعد از ابلاغ قانون بودجه امسال توسط تیم کارشناسی در وزارت ورزش انجام شد و در اولین مرحله تاییدیه وزارت اقتصاد و امور دارایی را گرفت اما در مرحله دوم و در سازمان خصوصی سازی ایرادهایی به آن وارد شد که منجر به عودت داده شدن به وزارت ورزش شد.

وزارت ورزش اساسنامه استقلال را مجدد اصلاح و برای سازمان خصوصی سازی ارسال نموده اما هنوز پاسخی از این سازمان دریافت ننموده است.

به گفته مرتضی فلاح مدیرکل حقوقی وزارت ورزش، تایید نهایی اساسنامه باشگاه استقلال توسط سازمان خصوصی، نیازمند تغییر سهام استقلال از خاص به عام است که توسط اداره ثبت شرکت ها و با هماهنگی وزارت اقتصاد و امور دارایی انجام می گردد.

مورد دیگری که در رابطه با باشگاه استقلال در دستور کار وزارت ورزش واقع شده است، اعمال تغییرات لازم در برند این باشگاه است طوریکه شرایطی مشابه پرسپولیس پیدا کند.

ثبت تمام شرکت ها و نهادها توسط اداره کل ثبت شرکت ها در طبقات مختلفی انجام می گردد که ورزشی یکی از آنها است. در مجموع 45 طبقه با موضوعات مختلف در این اداره تعریف شده است. ثبت برند پرسپولیس در اداره کل ثبت شرکت ها در هر 45 طبقه اجرا شده اما ثبت باشگاه استقلال تنها در سه طبقه اجرا شده است.

وزارت ورزش همزمان با تغییر سهام، این موضوع را هم پیگیری می نماید که برند استقلال در هر 45 طبقه ثبت گردد به خصوص که این مسئله باعث افزایش دامنه فعالیت های باشگاه شده و در ارزش گذاری آن هم تاثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "عام شدن سهام استقلال در بن بست سازمان خصوصی سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عام شدن سهام استقلال در بن بست سازمان خصوصی سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید