شرایط جدید دریافت ویزای دبی

به گزارش وبلاگ مقاله های تخصصی، صدور ویزای دبی برای ایرانیان مجددا امکان پذیر شد، اما با شرایط و قوانین جدید! اگر شما هم مدت هاست که پیگیر شرایط ویزای دبی هستید و می خواهید برای دریافت ویزا اقدام کنید اما شرایط و مراحل آن را نمی دانید، مطلب زیر تمام سوالات شما در این زمینه را پاسخ می دهد.

شرایط جدید دریافت ویزای دبی

ویزا یا ویزا مجوزی رسمی است که برای ورود به یک کشور از طرف اداره مهاجرت به اتباع سایر کشورها داده می گردد. طبق این مجوز هر فرد می تواند با رعایت قوانین و شرایط خاصی و به مدت محدود در کشور مورد نظر اقامت داشته باشد. نیز در دسته مقاصدی قرار می گیرد که ما ایرانی ها برای ورود به آن احتیاج به دریافت ویزا داریم. در چند ماه اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح دنیا و عوامل دیگر صدور ویزا از طرف سفارت دبی برای ایرانیان به حالت تعلیق درآمد. اما در حال حاضر مسائل رفع شده و صدور ویزای توریستی دبی برای ایرانیان با شرایط جدید امکان پذیر شده است.

این رو در این مطلب می خواهیم شرایط و مدارک مورد احتیاج برای دریافت را مورد آنالیز قرار دهیم. ()

شرایط دریافت ویزای دبی

.

مدارک جدید برای دریافت ویز ای دبی

سفارت دبی مدارک و شرایط جدید را برای دریافت ویزا اعلام نموده است. طبق این شرایط:

  • داشتن بیمه نامه مسافرتی کشور امارات برای متقاضیان ویزای دبی الزامیست. (این بیمه نامه بایستی توسط کشور امارات و به وسیله کارگزاران معتبر ویز ای دبی صادر گردد)
  • آقایان متاهل زیر 50 سال حتما باید با همسر خود برای دریافت ویزای توریستی دبی اقدام نمایند.
  • ارائه تست منفی کرونا قبل و بعد از سفر به دبی الزامی است.

چه کسانی می توانند برای دریافت ویزای توریستی دبی اقدام نمایند

تمامی شهروندان ایرانی که دارای پاسپورت رسمی جمهوری اسلامی ایران بوده و به سن قانونی رسیده باشند می توانند برای دریافت ویزای توریستی دبی اقدام نمایند. البته این کشور حتی پس از صدور ویزا هم قوانین سختگیرانه ای را اعمال می نماید که رعایت نکردنشان جریمه های سنگین را در پی خواهد داشت. تمامی متقتضیانی که ویزا دبی را دریافت می نمایند بایستی پس از ورود به دبی قوانین ذکر شده را رعایت نمایند:

  • دارندگان ویز ای توریستی دبی تا 14 روز می توانند در این کشور اقامت داشته باشند. در واقع مسافران تا قبل از دو هفته بایستی خاک دبی را ترک نمایند در عیر اینصورت شامل پرداخت جریمه خواهند شد.
  • خانم ها، دختران و پسرانی که ویزای آن ها توسط همراهشان صادر شده است فقط با حضور همراه خود اجازه ورود به دبی را خواهند داشت.
  • همراه داشتن هرگونه قرص خواب، مسکن، داروی آرام بخش و یا هر قرص دیگری بدون نسخه پزشک جرم محسوب شده و جریمه های سنگین و گاهی هم زندان را در پی خواهد داشت.
  • مواردی مانند تاخیر در خروج، انجام عملی خلاف عفت عمومی و شرب خمر در ملاعام نقض قوانین دبی بوده و جرم محسوب می گردد.
  • افراد بالای 60 سال تنها با همراهی یکی از بستگان خود می توانند برای دریافت و یزای دبی اقدام نمایند.

مراحل دریافت ویزای دبی

صدور و یزای دبی بر خلاف سایر کشورها نه به وسیله سفارت بلکه توسط اداره مهاجرت انجام می گردد. از این رو متقاضیان احتیاجی به مراجعه به سفارت ندارند و بایستی به وسیله آژانس های مسافرتی معتبر برای این کار اقدام نمایند. بدین ترتیب شما مدارک خود را در اختیار آژانس هواپیمایی قرار داده و این آژانس است که با اداره مهاجرت دبی در تماس خواهد بود. قبل از اقدام جهت دریافت ویزا به یاد داشته باشید که:

1- آژانس های هواپیمایی تنها درخواست دهنده ویزا و رابطی بین شما و اداره مهاجرت دبی هستند. از این رو تصمیم گیری نهایی برای صدور ویزا فقط و فقط به عهده اداره مهاجرت می باشد.

2- آژانس های هواپیمایی جهت خسارات احتمالی از طرف مسافر، چک ضمانت دریافت می نمایند و پس از خاتمه سفر (در صورت رخ ندادن مشکل) چک به مسافر عودت داده می گردد.

3- صدور ویزای دبی به صورت نرمال 7 الی 10 روز کاری زمان می برد. (این زمان با توجه به تصمیم اداره مهاجرت ممکن است کمتر یا بیشتر گردد)

مدارک لازم برای دریافت ویزای دبی

برای دریافت ویزا دبی احتیاجی به مراجعه حضوری به سفارت، انگشت نگاری یا مصاحبه نیست. بنابراین مدارک به صورت اسکن شده به وسیله آژانس های هواپیمایی به اداره مهاجرت ایمیل می گردد. شما بایستس مدارک زیر را به آژانس کارگزار تحویل دهید:

  • اسکن رنگی صفحه اول پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار
  • اسکن رنگی کارت ملی
  • در صورت سفر با بچه ها: اسکن صفحه دوم شناسنامه والدین و اسکن صفحه اول شناسنامه فرزند
  • تست منفی کرونا (حداکثر تا 72 ساعت قبل از پرواز)
  • فرم تکمیل و امضا شده سلامت توسط مسافر
  • فرم تکمیل و امضا شده موافقت پرداخت هزینه های قرنطینه و درمان در صورت مثبت بودن تست کرونا
  • بیمه نامه مسافرتی کشور امارت

نکته مهم: با توجه به مسائل ناشی از ویروس کرونا، این قوانین ممکن است مجددا از طرف سفارت دبی تغییر کند. بنابراین قبل از هر اقدامی شرایط را از همکاران واحد ویزا در آژانس هواپیمایی وبلاگ مقاله های تخصصی جویا شوید.

با توجه به زمان مورد احتیاج 7 الی 10 روزه برای صدور ویزا پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از بروز هرگونه موشکل و وقفه حداقل 10 روز قبل از سفر برای دریافت ویزا اقدام نموده و پرواز و هتل خود را رزرو کنید.

مدت زمان دریافت و اعتبار ویزا

ویزای توریستی دبی به 5 نوع ویزای توریستی عادی، یک ماهه، یک ماهه چند بار ورود، سه ماهه و سه ماهه چند بار ورود تقسیم بندی می گردد که هر کدام با توجه به شرایط به مسافر اجازه می دهند مدت مشخصی را در دبی اقامت داشته باشد.

تمامی 5 نوع ویزای ذکر شده در مدت اعتبار دارای وجه مشترک هستند. در واقع هر کدام از انواع ویزای توریستی دبی را که دریافت کنید از تاریخ صدور به مدت 2 ماه فرصت دارید به دبی سفر نموده و تا زمان درج شده در تاریخ ویزا در این شهر اقامت کنید.

دارندگان ویزای توریستی عادی (یک بار ورود) می توانند به مدت 14 روز در دبی اقامت داشته باشند. این مسافران در صورت احتیاج می توانند قبل از تمام شدن اعتبار ویزا مجددا درخواست داده و ویزای خود را به یک ماهه تبدیل نمایند.

دارندگان ویزای یک ماهه (یک بار ورود) می توانند از 1 الی 28 روز در دبی اقامت داشته باشند. این نوع ویزا هم قابل تمدید به سه ماهه می باشد.

دارندگان ویزای توریستی یک ماهه (چند بار ورود) می توانند از 1 تا 28 روز در دبی اقامت داشته و در این 28 روز به دفعات به دبی سفر داشته باشند.

دارندگان ویزای توریستی سه ماه (یک بار ورود) می توانند یک بار به خاک این کشور وارد شده و تا سه ماه در آن اقامت داشته باشند.

دارندگان ویزای توریستی سه ماهه (چند بار ورود) می توانند به مدت سه ماه در دبی اقامت داشته و در این مدت 3 ماه به دفعات به دبی سفر داشته باشند.

آیا ویزای دبی قابل تمدید است؟

در جواب این سوال باید بگوییم که بله ویزاهای 15 روزه قابل تمدید به یک ماهه و ویزاهای یک ماهه قابل تمدید به سه ماهه هستند. البته باید توجه کنید که برای تمدید ویزا قبل از خاتمه اعتبار آن اقدام کنید. نکته دوم این که چنانچه بعد از خاتمه اعتبار ویزا به ایران برگردید و مجددا قصد سفر به دبی را داشته باشید می توانید بلافاصله برای دریافت مجدد ویزای دبی اقدام کنید.

متقاضیانی که ویزای سه ماهه یک بار ورود به دبی را دریافت نموده اند چنانچه زودتر از موعد به ایران بازگردید سفر دوباره به دبی مجددا باید برای دریافت ویزا درخواست دهید.

آدرس سفارت امارات در تهران

آدرس سفارت امارات: شهرک غرب، ایران زمین شمالی، پایین تر از بیمارستان بهمن پلاک 2

آدرس اینترنتی: www.mofa.gov

معرفی هتل 5 ستاره Atlantis The Palm دبی

خرید ارزان تور دبی با چند راه حل ساده

راهنمای خرید سیم کارت در دبی

این تفریحات رایگان را در تور دبی تجربه کنید!

چگونه در دبی ماشین اجاره کنیم؟

افتخارات آژانس هواپیمایی وبلاگ مقاله های تخصصی

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک

به "شرایط جدید دریافت ویزای دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط جدید دریافت ویزای دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید